Met de komst van het nieuwe Zorgprestatiemodel moet alle directe tijd met cliënten geregistreerd en gedeclareerd worden. Hoe ga je als behandelaar efficiënt om met het bijhouden van deze handelingen? Om dat makkelijker en efficiënter te maken kunnen behandelaren in NiceDay gebruik maken van automatische tijdregistratie voor (video)belsessies.
Wat is automatische tijdregistratie?
Vanaf heden moeten alle declaraties van directe tijd periodiek gedeclareerd worden. Directe tijd bestaat uit al het directe contact met een cliënt, zoals face-to-face sessies of beeldbellen. Nieuw is dat asynchrone tijd hier ook onderdeel van is. Denk daarbij aan de tijd die je besteed aan het reageren op registraties of het chatten met je cliënt. Allemaal handelingen die je moet bijhouden en registreren voor declaratie.
Met automatische tijdregistratie in NiceDay willen we ervoor zorgen dat deze handelingen niet meer handmatig bijgehouden hoeven te worden. Alles wordt automatisch binnen NiceDay bewaard, zodat de behandelaar dit alleen maar hoeft te controleren, uit te draaien en in te dienen bij de zorgverzekeraar. Dit is in lijn met onze visie dat behandelaren hun kostbare tijd moeten besteden aan datgene wat ze het liefste doen: het behandelen van cliënten in plaats van werken aan administratie.
Automatische tijdregistratie voor sessies
Het automatisch registreren van sessies is kosteloos beschikbaar voor alle nieuwe en bestaande NiceDay-klanten. Met het eenmalig activeren van een simpele switch in de NiceDay-portal wordt elke (video)belsessie automatisch geregistreerd. Aan het eind van de dag kan de automatisch bijgehouden informatie gemakkelijk gecontroleerd, gedownload en ingediend worden voor declaratie. Geen gebruik meer maken van automatische tijdregistratie? Dan zet je de switch gemakkelijk weer uit.
Automatische tijdregistratie in jouw organisatie
Wil jij ook graag dat jouw behandelaren minder tijd kwijt zijn aan administratie? De automatische tijdregistratie staat standaard uitgeschakeld, maar we zetten deze functionaliteit natuurlijk graag voor je aan. Neem contact op met het Support Team via support@niceday.app en de sessies van jouw team worden binnenkort automatisch geregistreerd!
Maakt jouw organisatie nog geen gebruik van NiceDay, maar wil je graag meer weten over de mogelijkheden? Download dan ons white paper, of neem contact op met Ina Jones via ina@nicedaynederland.nl.
Verdere ontwikkeling
Automatische tijdregistratie binnen NiceDay is een groot project waaraan we in kleinere stukjes werken. Hiermee willen we ervoor zorgen dat handelingen zoals chatten, videobellen of reageren op registraties niet meer handmatig bijgehouden hoeven te worden. Alles wordt automatisch binnen NiceDay geregistreerd, zodat de behandelaar dit alleen maar hoeft te controleren, uit te draaien en in te dienen bij de zorgverzekeraar. Stap één is het automatisch registreren van sessies, maar uiteindelijk werken we naar een punt waarin de behandelaar zo min mogelijk waardevolle tijd hoeft te besteden aan administratie en zoveel mogelijk aan behandelen.